Termeni și condiții pentru achitare online
Termene și condiții de utilizare a funcției de solicitare ON-LINE a serviciilor medicale
Termenii și Condițiile de utilizare a posibilității de comandă ON-LINE și plată a serviciilor medicale preconizate pentru a fi efectuate în cadrul compartimentului paginii electronice www.invitro.md.
Posibilitatea de comandă și plată a serviciilor medicale este oferită oricărui utilizator al paginii electronice www.invitro.md, în cadrul Secțiunii (butonului electronic) „Comandă ON-LINE” purtând aceeași denumire, în vederea plasării solicitării de a beneficia inclusiv dar nelimitându-se la serviciile medicale prestate de Invitro Diagnostics, și efectuării plăților corespunzătoare solicitărilor plasate, în conformitate cu Termeniiși Condițiile prezentate în cele ce urmează.
Acest site (www.invitro.md) este deținut de Invitro Diagnostics SRL. La înregistrarea comenzii in magazinul online, Utilizatorul acceptă Termenii si Condițiile de prestare a serviciilor care sunt bazați pe legislația Republicii Moldova (in continuare – Termeni și Condiții) prezentate mai jos.
Utilizarea website-ului presupune acceptarea Termenilor si Condițiilor propuse de către Invitro Diagnostics SRL, în conformitate cu Legea nr.284/2004 privind Comerțul Electronic. Relațiile dintre client si vânzător sunt stabilite în baza Legii nr.105/2003 cu privire la Protecția drepturilor consumatorului, si a altor acte normative adoptate în conformitate cu aceasta.
Invitro Diagnostics SRL își rezerva dreptul de a modifica Termenii si Condițiile date, iar Utilizatorul este obligat sa monitorizeze modificările.
1. DEFINIȚII și INTERPRETĂRI
1.1. Comanda și plată ON-LINE a serviciilor medicale (în continuare „Comandă ON-LINE”) – funcție disponibilă în cadrul paginii electronice www.invitro.md prin care utilizatorul are posibilitatea de a comanda și a plăti serviciile medicale selectate din lista serviciilor medicale prestate de Invitro Diagnostics, disponibile în cadrul funcției, cât și de a selecta efectuarea programărilor, după caz, conform informațiilor prezentate în cadrul Secțiunii Comandă ON-LINE, comanda și plata serviciilor medicale selectate de către utilizator se vor realiza conform Termenelor și Condițiilor prezentate mai jos.
1.2. Servicii medicale disponibile în cadrul secțiunii Comandă ON-LINE – serviciile medicale din lista serviciilor medicale prestate de Invitro Diagnostics care pot fi adăugate în Coșul meu și plătite prin intermediul funcției Comandă ON-LINE din cadrul paginii electronice, semnalizate în mod corespunzător la momentul plasării comenzii. Este important să fie luat în considerație că nu toate serviciile medicale incluse în lista serviciilor medicale prestate de Invitro Diagnostics pot fi solicitate și achitate prin intermediul Comanda ON-LINE, unele fiind posibile de a fi solicitate și achitate doar la filialele Invitro Diagnostics de pe teritoriul Republicii Moldova.
1.3. Contract – acordul de voințe, liber manifestate și exprimate, neviciate și necodiționate dintre Invitro Diagnostics și Utilizator/Beneficiar format în condițiile prevăzute de prezentele Termene și Condiții;
1.4. Termen de executare a Contractului – termenul de 30 de zile calendaristice în interiorul căruia Utilizatorul/Beneficiarul trebuie să se prezinte la oricare din filialel Invitro Diagnostics sau la una din filialele indicate în mod expres pentru tipul de servicii medicale solicitate în vederea beneficierii de serviciile medicale solicitate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE. Termenul de executare a Contractului începe să curgă de la momentul transmiterii către utilizator a mesajului de confirmare a plății. La expirarea termenului de 30 de zile, dacă Utilizatorul se va prezenta la filialele Invitro Diagnostics pentru a beneficia de serviciile achitate, prestarea serviciilor medicale va rămâne la discreția Invitro Diagnostics.
1.5 Invitro Diagnotics- prestator a serviciilor medicale, autorizat și care activează corespunzător în conformitate cu prevederile legislației Republicii Moldova.
1.6. Utilizator- persoană fizică sau juridică, care a parcurs procedura de înregistrare pe pagină electronică www.invitro.md și drept urmare a procedurii de înregistrare are contul creat în compartimentul Cabinetul personal pe pagina electronică indicată.
1.7. Beneficiar- persoană fizică sau juridică care a beneficiat sau va beneficia de serviciile medicale prestate de Invitro Diagnostics. Beneficiarul poate avea inclusiv calitatea de Utilizator. Inclusiv, Beneficiarul va fi înțeles ca și persoana în favoarea căreia Utilizatorul a achitat costul serviciilor medicale.
2. Modalitatea de utilizare a secțiunii Comandă ON-LINE
2.1. Prin utilizarea secțiunii Comandă ON-LINE, Utilizatorul paginii electronice poate selecta, din lista serviciilor accesibile și prezentate în cadrul Secțiunii „Toate serviciile”, unul sau mai multe servicii medicale pe care dorește să le comande, prin adăugarea fiecărui serviciu selectat în Coșul meu cu ajutorul butonului „Comandă”.
2.2. Toate serviciile selectate conform prevederilor pct. 2.1. vor fi incluse în Coșul meu ce va fi afișată Utilizatorului prin selectarea butonului. Lista de servicii medicale disponibilă în cadrul Coșului meu va cuprinde informații cu privire la: denumirea serviciilor selectate, prețul pentru serviciilor comandat la momentul plasării solicitării și prețul total al solicitării exprimate în lei, plasate în colțul de jos-stânga a paginii electronice.
Solicitările serviciilor medicale plasate pe pagina electronică www.invitro.md prin intermediul Cabinetului personal pot fi supuse unor promoții sau reduceri de preț, sau conform Programului de loialitate care vor fi comunicate în mod corespunzător pe pagina electronică. Odată cu selectarea serviciilor, Utilizatorul poate consulta și verifica aspectele specifice serviciilor medicale prin accesarea paginii electronice disponibile în acest sens.
2.3. În vederea plasării solicitării cu privire la serviciile medicale selectate, Utilizatorului i se vor solicita următoarele date personale: nume, prenume, telefon de contact și adresă electronică (e-mail). Pentru plasarea cu success a solicitării, Utilizatorul are obligația să confirme că acceptă prezentele Termene și Condiții de accesare a funcției Comandă ON-LINE pe pagina electronică www.invitro.md , precum și să confirme prin aplicarea bifei de confirmare.
2.4. Ulterior includerii datelor și informațiilor solicitate conform dispozițiilor pct. 2.3. de mai sus, Utilizatorul va plasa solicitarea cu privire la serviciile medicale selectate din lista serviciilor în cadrul paginii electronice www.invitro.md secțiunea Comandă ON-LINE prin selectarea opțiunii ”Plasează comanda”.
2.5 După plasarea solicitării serviciilor medicale și achitarea acesteia/ acestora prin intermediul butonului electronic de plată, Utilizatorului va fi expediată prin intermediul poștei electronice indicate confirmarea de achitare a serviciilor solicitate.
2.6. Confirmarea solicitării transmisă prin intermediul poștei electronice indicate va cuprinde principalele elemente cu privire la serviciile medicale selectate și solicitate de către Utilizator, precum și un exemplar în format electronic al Termenilor și Condițiilor de utilizare a funcției Comandă ON-LINE. Totodată, mesajul electronic de confirmare a solicitării transmis de către Invitro Diagnostics va cuprinde mențiuni exprese cu privire la termenul în interiorul căruia Utilizatorul urmează să beneficieze de serviciile medicale precum și consecințele nerespectării acestui termen.
2.7. Efectuarea plății corespunzătoare serviciilor solicitate se poate realiza în cadrul paginii electronice www.invitro.md prin utilizarea unui card bancar acceptat de sistemul de plată Visa, Mastercard. Pentru finalizarea tranzacției în cadrul funcției Comanda ON-LINE spre care Utilizatorul este redirecționat în vederea efectuării plății – către serviciul electronic al sistemului de plăți. Utilizatorul trebuie să introducă toate datele necesare autorizării tranzacției, așa cum acestea sunt solicitate în cadrul platformei sistemului de plăți. Ulterior, Utilizatorul va trebui să completeze datele cu caracter personal solicitate de procesatorul de plăți pentru facturare și din motive de securitate, precum: adresă, număr de telefon, adresă de e-mail. Aceste date nu sunt prelucrate în nici un fel de către Titular. Pentru mai multe detalii privind prelucrările de date efectuate de către procesatorul de plăți vă rugăm să consultați Politica de Confidențialitate a acestuia.
2.8. Procesarea cu succes a plății – confirmată într-o primă etapă de procesatorul de plăți – este urmată de transmiterea de către Invitro Diagnostics, cum a fost menționat anterior a unui mesaj electronic de confirmare a procesării plății către Utilizator, care va conține numărul atribuit comenzii (acesta trebuie păstrat și prezentat la recepția Invitro Diagnostics în vederea beneficierii serviciilor solicitate de către Utilizator sau de către Beneficiarul în folosul căruia au fost achitate costurile serviciilor), alte informații esențiale privind solicitarea, mențiuni exprese cu privire la Termenul de executare al Contractului de către Utilizator, precum și consecințele nerespectării acestui termen.
2.9 Pentru a efectua o plată, va trebui să introduceți detaliile cardului dvs. bancar. Transferul acestor informații se face în conformitate cu toate măsurile de securitate necesare. Informațiile sunt transmise în formă criptată și sunt stocate numai pe un server specializat al sistemului de plăți.
Pentru efectuarea plății vor fi solicitate următoarele date:
o Numărul cardului (16 cifre)
o Data expirării (luna și anul)
o Codul CVC sau CVV (3 cifre)
o Numele și prenumele de pe cardul de plată
În cazul în care valuta cardului diferă de valuta tranzacției (MDL), atunci la convertirea sumei reținute din contul de card se vor aplica condițiile băncii emitente.
III. Rezoluțiunea Contractului de către Titular
3.1. În cazul în care în care Utilizatorul nu respectă Termenul de executare al Contractului, respectiv nu se prezintă la filialele Invitro Diagnostics în vederea beneficierii de serviciile medicale solicitate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE, în termen de 30 de zile calendaristice de la momentul transmiterii către Utilizator a mesajului de confirmare a plății, Contractul se consideră rezolvit de drept, fără a fi necesară îndeplinirea unor alte formalități de către Invitro Diagnostics, inclusiv fără punere în întârziere sau intervenția instanțelor de judecată sau a altor organe care reglementează activitatea prestatorului de servicii medicale.
Ca efect al rezolvirii de drept, Invitro Diagnostics nu mai este ținut și obligat să presteze serviciile medicale solicitate de Utilizator prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE.
3.2. În cazul prevăzut la pct. 3.1. de mai sus, rezolvirea de drept operează la ora 23:59 a celei de-a 30-a zi calendaristică a Termenului de executare al Contactului, utilizatorul fiind de drept în întârziere prin simpla împlinire prin curgere a termenului stabilit pentru executarea obligației care îi revine de a beneficia de serviciile medicale solicitate.
3.3. Prevederile prezentului Capitol, conține condițiile și temeiurile de rezoluțiune unilaterală, la care are dreptul Invitro Diagnostics pentru neexecutarea esențială a obligațiilor de către Utilizator drept urmare pentru acțiunile și inacțiunile acestuia în cazul situației când din culpa Utilizatorului Invitro Diagnostics nu a prestat serviciul solicitat.
3.4. În cazul rezolvirii de drept a Contractului pentru neexecutarea esențială din culpa Utilizatorului, suma plătită de către Utilizator la momentul utilizării funcției Comandă ON-LINE va fi reținută de către Invitro Diagnostics și nu va fi restituită Utilizatorului decât dacă acesta solicită restituirea în mod expres în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data rezolvirii de drept menționată la punctul 3.1., plata respectivă constituind clauză penală.
3.5. În cazul în care Utilizatorul solicită restituirea sumei de bani, conform articolului 3.4. de mai sus, acesta va formula o cerere scrisa care va conține cel puțin următoarele: numele, prenumele utilizatorului, numărul solicitării. În acest sens, Utilizatorul va utiliza adresa de contact indicată pe pagina https://www.invitro.md
3. 6. Urmare solicitării prevăzute mai sus, Invitro Diagnostics va rambursa Utilizatorului suma achitată pentru analizele comandate în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
4. Dreptul Utilizatorului de a se retrage din Contract
4.1. Utilizatorul are dreptul de a solicita rezoluțiunea Contractului, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 30 zile de la momentul primirii de către utilizator a mesajului de confirmare a procesării plății, împreună cu informații esențiale privind comanda de analize efectuate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE. Acest drept poate fi exercitat numai în cazul în care Utilizatorului nu au fost prestate serviciile medicale solicitate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE.
4.2. Pentru a își exercita dreptul de retragere, Utilizatorul va transmite în atenția Invitro Diagnostics, anterior expirării termenului de 30 zile referit la punctul 4.1. de mai sus, o cerere cu privire la exercitarea dreptului de retragere care va conține cel puțin numele, prenumele utilizatorului, numărul de comandă. În acest sens, Utilizatorul va utiliza adresa de contact www.invitro.md,. Cererea expediată pe poșta electronică privind restituirea sumei achitate în contextul revocării contractului, urmează să întruneacă condițiile impuse de Legea Nr. 124 din 19-05-2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere, sau, cererea urmează a fi semnată olograf cu expedierea prin intermediul poștei terestre, sau prezentate la una din filialele Invitro Diagnostics.
4.3. Urmare a exercitării dreptului de rezoluțiune de către Utilizator, Invitro Diagnostics va rambursa Utilizatorului suma achitată pentru serviciile medicale solicitate în termen de cel mult 15 zile de la data la care cererea Utilizatorului de exercitare a dreptului de rezoluțiune i-a fost comunicat.
5. Modul de returnare a plăților pentru serviciile neprestate
5.1. Utilizatorul are dreptul de a cere sa i se restituie contravaloarea serviciilor medicale neefectuate din varii motive (pregatirea necorespunzatoare pentru investigațiile medicale de laborator sau instrumentale; imposibilitatea efectuarii investigațiilor de laborator din lipsa de reactivi; neactivarea serviciului la momentul prezentării pacientului in punctul de recoltare nerespectarea termenului de prestare a serviciilor de către Invitro Diagnostics, etc.) în termen de 30 zile calendaristice de la momentul primirii de către utilizator a mesajului de confirmare a procesării plății, împreună cu informații esențiale privind comanda de analize efectuate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE. Acest drept poate fi exercitat numai in cazul neefectuării analizelor comandate prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE.
5.2. Pentru a efectua returul de bani, Utilizatorul va transmite către Invitro Diagnostics, o cerere scrisa cu respectarea (prezentată la recepția filialei Invitro Diagnostics sau electronic cu respectarea exigențelor privind actele electronice) va conține cel puțin numele, prenumele utilizatorului, numărul de comandă, motivul cererii returului de bani, contul bancar si sau IBAN-ul, denumirea si codul băncii, semnătura Utilizatorului; sau in format electronic cu semnătura digitala aplicata - in acest sens, Utilizatorul va utiliza adresa de mail: info@invitro.md
5.3. Urmare a recepționarii cererii, Invitro Diagnostics, va examina cererea și motivele indicată, și dacă se va identifica deficiența serviciului prestat sau alte motive întermeiate, va rambursa, pe același cont bancar de pe care s-a efectuat plata ON-LINE, Utilizatorului suma achitată pentru serviciile medicale solicitate în termen de cel mult 15 zile de la data la care a fost depusa cererea.
5.4 Modalitatea de rambursare a banilor achitați prin prin utilizarea funcției Comandă ON-LINE prin intermediul www.invitro.md va fi posibilă prin completarea formularului accesat pe pagina: https://www.invitro.md/ro/info
În cazul în care formularul va conține informații insuficiente sau neveridice, rambursarea banilor prin modalitatea dată nu va putea fi efectuată.
6. CAUZE JUSTIFICATIVE DE NEEXECUTARE A OBLIGAȚIILOR
6.1 Neexecutarea obligației este justificată dacă se datorează unui impediment în afara controlului debitorului obligației și dacă debitorului obligației nu i se putea cere în mod rezonabil să evite sau să depășească impedimentul ori consecințele acestuia. Neexecutarea nu este justificată dacă debitorul ar fi putut în mod rezonabil să ia în considerare impedimentul la data încheierii Contractului.
6.2 Dacă impedimentul justificator este doar temporar, atunci justificarea produce efecte pe durata existenței impedimentului. Dacă întârzierea capătă trăsăturile neexecutării esențiale, creditorul poate să recurgă la mijloacele juridice de apărare întemeiate pe o asemenea neexecutare.
6.4 Debitorul obligației are obligația de a asigura ca creditorul obligației să primească o notificare despre impediment și efectele lui asupra capacității de a executa, într-un termen de cel mult 48 (patruzeci și opt) ore, după ce debitorul obligației a cunoscut sau trebuia să cunoască aceste circumstanțe, inclusiv fiind considerată notificarea efectuată prin plasarea pe pagina electronică www.invitro.md sau pe alte platforme de comunicare electronică. Creditorul obligației are dreptul la despăgubiri pentru orice prejudiciu rezultat din neprimirea respectivei notificări.
7. Reclamații și litigii
7.1 Aceste Termene și Condiții sunt supuse legislației din Republica Moldova. În caz de apariție a unor dispute sau discrepanțe, Utilizatorul va putea sa depună reclamații/petiții sau sesizări pe adresa electronică info@invitro.md, pentru a o soluționare amiabilă.
8. Prelucrarea datelor cu caracter personal
8.1 Prelucrarea tuturor datelor furnizate de dumneavoastră în vederea prestării serviciului Comandă ON-LINE, se realizează în conformitate cu Politica de Confidențialitate disponibilă la: https://www.invitro.md/ro/page/privacy-policy
8.2 Prin utilizarea site-ului https://www.invitro.md/, sunteți de acord în mod automat cu colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, care sunt necesare pentru procesarea/confirmarea/executarea comenzilor.
8.3 Datele personale se prelucrează doar pentru scopuri legitime, precum acela de a furniza produsele pe care le comanzi, promoții, google analytics, cookies și notificări\newsletter.
8.4 Toată informația ce conține date cu caracter personal este stocată și utilizată doar pentru perioada necesară atingerii scopurilor pentru care a fost colectată și în conformitate cu prevederile stabilite de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
8.5 Noi folosim măsuri de securitate comerciale pentru a preveni accesul neautorizat, menținerea exactității date-lor și pentru asigurarea utilizării corecte a informației de pe site. Transmiterea datelor pe internet sau prin rețea wireless nu poate fi protejata în totalitate. Prin urmare, la fel ca alte companii, noi nu putem garanta securitatea informației pe care o oferă Utilizatorului, astfel, el va face acest lucru pe propria răspundere.
Prin UTILIZAREA FUNCȚIEI DE PLASEAZĂ COMANDA ȘI PLATĂ vă exprimați în mod expres acordul cu privire la următoarele prevederi ale acestor TERMENE ȘI CONDIȚII.